maandag 10 september 2012

Inhaalslag!

Bam! En toen was het twee en een halve maand later. En wat voor maanden waren het. Heel erg hard gewerkt aan de machine en uiteindelijk op het Freakstock Festival en XNoizz Flevo Festival gestaan. Heel gaaf, van een afstandje kijken hoe mensen er op reageren, stelletjes waarvan zij naar de dia's kijkt en hij met een vraagteken boven zijn hoofd drie rondjes om het apparaat loopt, heerlijk.

Op Freakstock zag het er zo uit:
machine @ freakstock



Twee weekjes later op Flevo:
machine @ xnff

Zoals jullie kunnen zien is het apparaat nogal anders dan wat ik in mijn vorige blogjes liet zien. Uiteindelijk zijn het twee bakken geworden ('twee' klopte dus :P), maar is het meer een siamese tweeling geworden. Het plan was eigenlijk om twee van deze apparaten te maken maar dat was zo belachelijk veel werk dat ik al lang blij was dat dit apparaat het (bijna) twee festivals had volgehouden.

Het apparaat (die inderdaad nog steeds geen naam heeft) bevat zes servo's, vier relais (waarvan twee worden gebruikt), één Arduino, twee draaischijven, vier kogellagers, veel hout en een hele bak werk.

Ik ben zelf nog een beetje verbaasd over wat er het afgelopen halfjaar allemaal is gebeurd en waar ik nu ineens sta en de nieuwe ideeën borrelen alweer in mijn hoofd. Volgend jaar ga ik sowieso weer iets doen op Freakstock en ik ben ook al met andere dingen bezig, dus stay tuned!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten